Uutiset

Tiedote: Kansainväliset nuortenleirit tuovat maailman Helsinkiin, Tampereelle, Lappeenrantaan ja Naantaliin

CISV Helsinki, CISV Tampere, CISV Lappeenranta ja CISV Naantali antavat nuorille mahdollisuuden kasvaa aktiivisiksi maailmankansalaisiksi ja solmia maailmanlaajuisia ystävyyssuhteita kesän 2016 aikana järjestettävillä kansainvälisillä leireillä ympäri Suomea. Suomeen saapuu yli sata lasta ja nuorta yhteensä 28 eri maasta.

CISV Naantali järjestää kansainvälisen Step Up ­leirin 1.7–23.7.2016. Leirillä edistetään nuorten johtajuus­ ja viestintätaitoja sekä vahvistetaan heidän itsetuntoaan kasvatuksellisten aktiviteettien ja leikin kautta. Kolmen viikon Step Up ­leiri on monikielinen ja monikulttuurinen kokemus: 14­-vuotiaita osallistujia on 36 ja he ovat kotoisin 9 eri maasta: Brasiliasta, Kanadasta, Israelista, Italiasta, Meksikosta, Alankomaista, Yhdysvalloista, Vietnamista ja Suomesta. Leirin nimi on Our Blue Marble ja teemana on kestävä kehitys. Leirillä järjestetään avoimien ovien päivä torstaina 14.7. Klo 16-18, jolloin vierailijat ovat tervetulleita paikanpäälle!

Yhteystiedot: Leirinjohtaja Sanna Uurasmaa, sanna.uurasmaa@fi.cisv.org, 040 5288951

CISV Lappeenranta järjestää kansainvälisen Village-­leirin 1.7.­-28.7.2016. Leiri on ainutlaatuinen, neljän viikon mittainen kesäleiri 11-­vuotialle. Se on monikielinen ja monikulttuurinen kokemus, jossa lapset pääsevät osallistumaan erilaisiin aktiviteetteihin, jotka edistävät yhteistyötä ja kulttuurienvälistä vuorovaikutusta. Leirille osallistuu yhteensä 48 lasta 12 maasa Ranskasta, Brasiliasta, Costa Ricasta, Tanskasta, Guatemalasta, Italiasta, Koreasta, Meksikosta, Norjasta, Ruotsista, Yhdysvalloista ja Suomesta. Lisäksi leirille tulee aikuisten ohjaajien lisäksi 16­-17 -vuotiaita junioriohjaajia Brasiliasta, Kanadasta, Thaimaasta, Yhdysvalloista ja Suomesta. Leirin teema on kestävän kehityksen erilaiset yhteiskunnalliset näkökulmat. Leirillä järjestetään avoimien ovien päivä perjantaina 15.7. klo 13-16, jolloin vierailijat ovat tervetulleita paikanpäälle!

Yhteystiedot: Leirinjohtaja Tomi Sirviö,  lprvillage2016@gmail.com, 044 2660206

CISV Tampere järjestää kansainvälisen Village-­leirin 1.7.­-28.7.2016. Leiri on ainutlaatuinen, neljän viikon mittainen kesäleiri 11-­vuotialle. Se on monikielinen ja monikulttuurinen kokemus, jossa lapset pääsevät osallistumaan erilaisiin aktiviteetteihin, jotka edistävät yhteistyötä ja kulttuurienvälistä vuorovaikutusta. Leirille osallistuu yhteensä noin 48 lasta 12 maasta Brasiliasta, Bulgariasta, Kanadasta, Färsaarilta, Intiasta, Indonesiasta, Jordaniasta, Liettuasta, Yhdysvalloista, Vietnamista ja Suomesta. Lisäksi leirille tulee aikuisten ohjaajien lisäksi 16­-17 -vuotiaita junioriohjaajia Tšekistä, Egyptistä, Italiasta, Turkista ja Suomesta. Leirillä järjestetään avoimien ovien päivä 15.7.2016 jolloin vierailijat ovat tervetulleita paikanpäälle!

Yhteystiedot: Leirinjohtaja Maria Järvelin, maria.jarvelin@fi.cisv.org

CISV Helsinki järjestää kansainvälisen aikuisille suunnatun International People’s Projektin (IPP:n) Access to Good Food 17.7.­-3.8.2016, jonka teemana on globaali ruokaturva ja kaupunkiviljely. IPP:n aikuiset osallistujat saapuvat Suomeen eri puolilta maailmaa oppimaan teemasta keskustelujen ja käytännön työn kautta. Projektiin osallistuu yhteensä 19 aikuista 13 maasta: Algeriasta, Brasiliasta, Itävallasta, Kanadasta, Kolumbiasta, Kreikasta, Tanskasta, Norjasta, Saksasta, Intiasta, Portugalista, Espanjasta ja Suomesta. Leirillä järjestetään avoimien ovien päivä perjantaina 29.7. Klo 16-19, jolloin vierailijat ovat tervetulleita paikan päälle!

Yhteystiedot: Leirinjohtaja Anna Holopainen, cisv.ipp.helsinki@gmail.com, 044 9635828

CISV on poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton vapaaehtoisvoimin toimiva kansainvälisyyskasvatusjärjestö. CISV:n ohjelmat tarjoavat lapsille ja nuorille monikulttuurisia kokemuksia ja tavoitteena on kasvattaa lapsista ja nuorista aktiivisia maailmankansalaisia, jotka osaavat ja haluavat edistää oikeudenmukaisuutta ja rauhaa. Toiminnan pääteemat ovat ihmisoikeudet, monimuotoisuus, kestävä kehitys ja ristiriitojen ratkaisu. CISV:ssä opitaan tekemällä, eli kaikissa CISV­ohjelmissa leikitään, luodaan, keskustellaan ja reflektoidaan näitä teemoja. Vakavia aiheita, kuten ihmisoikeuksia käsitellään aina kullekin ikäryhmälle sopivin tavoin.

Suomen CISV­-liitto ry:n lehdistötiedotteen ja median käyttöön tarkoitettuja valokuvia löytyy lisäksi CISV Suomen avoimesta tietopankista.

Julkaisuvapaa kansallinentiedote 2016 pdf-muodossa.

“By bringing young people together in a spirit of tolerance and understanding, we help to lay the foundation for a peaceful tomorrow."

Kofi Annan, former UN Secretary General, CISV Seoul Symposium 2000.